Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 27

27. Mini parkingi dla elektrycznych hulajnog


Opis projektu

Mieszkańcy Sopotu często narzekają na porzucane elektryczne hulajnogi. Generalnie użytkowanie takich pojazdów nie jest (zdaje się) sferą szczegółowo regulowane przez prawo. Nie mniej wydaje mi się, że można w prosty sposób ograniczyć skalę uciązliwego dla mieszkańców często niebezpiecznego użytkowania i uciązliwego porzucania hulajnog w przypadkowy sposób. Proponuje co następuję:  
1. wyznaczyć miejsca parkowania hulajnog w najpopularniejszych miejscach z perspektywy ich użytkowników (min. obok istniejacych standów dla rowerów Mevo)
2. zastosować identyfikacje wizualną takich miejsc (oznaczenia poziome, pionowe)
3. przygotowanie wizualizacja miejsc sugerowanego zakończenia użytkowania w źródłach informacji dla turystów/ gości (np. dostępnych w mieście mapach Sopotu) oraz w miejscach o największych potokach pasażerksich (okolice SKM, przystnaków autobusowych) w czytelny sposób (ikonografika)  
4. zweryfikować możliwości prawne w zakresie np. wprowadzenia stref bez dozwolonego ruchu/ z ograniczoną predkością
5. zastosować dozwolone wedle prawa ograniczenia w zakresie ruchu hulajnug, maksymalnej prędkości etc. w strefach/ miejscach w Sopocie, w których wedle dostępnych  z innych miast statystyk/ badań, można się spodziewać zwiększonego ryzyka kolizji z pieszymi/ rowerzystami (np. Monte Casino)

Założenia:
1. 6-9 miejsc do parkowania
2. szeroka (omnichanell-owa) komunikacja dostarczona w sposób (identyfikacja wziualna, mapy, strona Sopotu, artykuły w prasie) do grup docelowych (generalizując: turyści, młodzież goszcząca w Sopocie)
3. wykorzystanie przede wszyskim komunikacji, sugesti, wzorów zachowań, a w przypadkach miejsc o wyższym poziomie ryzyka kolizji, również środków pozostających w gestii miasta

Interesarjusze:
1. piesi w Sopocie (w szczególności osoby starsze)
2. rowerzyści na głównych ścierzkach rowerowych (przy plaży, Armii Krajowej)  
3. władze miasta - kolejna inicjatywa adresująca potrzeby starzejącej się populacji Sopotu

Korzyści:
1. ograniczenia skutków zdarzeń negatywnych (kolizje z pieszymi, rowerzystami)
2. uporządkowanie
3. promowanie/ wymuszanie bezpiecznych zachowań wśród użytkowników hulajnóg
4. uporządkowanie chodników/ ścieżek rowerowych

Status projektu

Zweryfikowany negatywnie na etapie oceny merytorycznej

Uzasadnienie

Działanie jest obecnie realizowane, ponad to w najbliższym czasie w życie wejdą przepisy regulujące kwestię parkowania i ruchu hulajnóg.