Opis projektu
Mieszkańcy Sopotu często narzekają na porzucane elektryczne hulajnogi. Generalnie użytkowanie takich pojazdów nie jest (zdaje się) sferą szczegółowo regulowane przez prawo. Nie mniej wydaje mi się, że można w prosty sposób ograniczyć skalę uciązliwego dla mieszkańców często niebezpiecznego użytkowania i uciązliwego porzucania hulajnog w przypadkowy sposób. Proponuje co następuję:  
1. wyznaczyć miejsca parkowania hulajnog w najpopularniejszych miejscach z perspektywy ich użytkowników (min. obok istniejacych standów dla rowerów Mevo)
2. zastosować identyfikacje wizualną takich miejsc (oznaczenia poziome, pionowe)
3. przygotowanie wizualizacja miejsc sugerowanego zakończenia użytkowania w źródłach informacji dla turystów/ gości (np. dostępnych w mieście mapach Sopotu) oraz w miejscach o największych potokach pasażerksich (okolice SKM, przystnaków autobusowych) w czytelny sposób (ikonografika)  
4. zweryfikować możliwości prawne w zakresie np. wprowadzenia stref bez dozwolonego ruchu/ z ograniczoną predkością
5. zastosować dozwolone wedle prawa ograniczenia w zakresie ruchu hulajnug, maksymalnej prędkości etc. w strefach/ miejscach w Sopocie, w których wedle dostępnych  z innych miast statystyk/ badań, można się spodziewać zwiększonego ryzyka kolizji z pieszymi/ rowerzystami (np. Monte Casino)
Założenia:
1. 6-9 miejsc do parkowania 
2. szeroka (omnichanell-owa) komunikacja dostarczona w sposób (identyfikacja wziualna, mapy, strona Sopotu, artykuły w prasie) do grup docelowych (generalizując: turyści, młodzież goszcząca w Sopocie)
3. wykorzystanie przede wszyskim komunikacji, sugesti, wzorów zachowań, a w przypadkach miejsc o wyższym poziomie ryzyka kolizji, również środków pozostających w gestii miasta
Interesarjusze:
1. piesi w Sopocie (w szczególności osoby starsze)
2. rowerzyści na głównych ścierzkach rowerowych (przy plaży, Armii Krajowej)   
3. władze miasta - kolejna inicjatywa adresująca potrzeby starzejącej się populacji Sopotu
Korzyści:
1. ograniczenia skutków zdarzeń negatywnych (kolizje z pieszymi, rowerzystami)
2. uporządkowanie 
3. promowanie/ wymuszanie bezpiecznych zachowań wśród użytkowników hulajnóg
4. uporządkowanie chodników/ ścieżek rowerowych