Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 3

3. Gry podwórkowe dla dzieci. Namalowane na chodniku gry dla dzieci


Lokalizacja

Gry podwórkowe z masy termpolastycznej można zaaplikować na asfalt, chodnik, kostkę brukową, beton! Sopot dolny. Aleja Krzysztofa Komedy

Opis projektu

Gry podwórkowe​ to zaaplikowane na chodniki zewnętrzne plansze do gier i zabaw połączone w zestawy tworzące wyjątkowe miejsce i oferujące solidną porcję kreatywnej zabawy dla naszych najmłodszych, dzieci i dorosłych!
Wszystko w myśl! Zamiast przed ekranami postawcie swoje dzieci nad tymi grami i bawcie się aktywnie!
Abstrakcyjne, kolorowe plansze, możliwość kreowania własnych zabaw, edukacja przez zabawę, ćwiczenie koordynacji ruchowej, rozwijanie umiejętności pracy w grupie oraz szeroka gama scenariuszy gier wzbogaci dziecko o nowe umiejętności i zachęci do aktywnego, kreatywnego spędzania czasu​ na zewnątrz. Dla dzieci z rodzicami, dla przedszkoli i przyjezdnych, wszystkich tych którzy chcą spędzić czas aktywnie na świeżym powietrzu!

Plansze do gier zaprojektowane są z modułowych elementów, co ułatwia późniejszą konserwację, jak i wymianę poszczególnych modułów. Wszystkie elementy plansz wykonane są z wysokiej jakości materiałów termoplastycznych, przeznaczonych do zaaplikowania na asfalcie, kostce brukowej i betonie. Materiał ma jaskrawe kolory, odporne na promienie UV, dużą odporność na warunki atmosferyczne, oraz jest antypoślizgowy.

Przykłady gier:

Labirynt ogród 600x200 cm - gra podwórkowa z masy termoplastycznej
Labirynt z kropek ​to plansza do zabaw na spostrzegawczość, koncentrację, orientację w przestrzeni. Gra jest pewnego rodzaju łamigłówką, zmuszającą do myślenia i rozwagi. W labirynt można grać indywidualnie, jak i zespołowo. Wchodzimy do labiryntu i szukamy wyjścia z niego. Możemy szukać wyjścia na czas, lub podążyć przez niego na jednej nodze.

Lustro do 4 osób 430x330 cm - naśladuj mnie.
Lustro to gra dla czterech osób, polega na naśladowaniu ruchów (nowa wersja gry naśladuj mnie), jak w lustrze, jednak ilość możliwych scenariuszy jest nieograniczona: gimnastyka, taniec, aerobik, zajęcia teatralne i wiele innych wariantów, które dziecko może samo wykreować i przenieść na 9 kolorowych pól planszy.

Klasy kolorowe 90x280 cm - gra podwórkowa
Gra w klasy to jedna z najprostszych i najbardziej popularnych zabaw dla dwojga lub więcej dzieci. Rozwija gibkość, koordynację ruchową oraz zręczność.

Tarcze 45 / 60 / 90 cm - Tarcze  to gra polegająca na rzucaniu do celów (traf do celu). Kolorowe kropki oddalone, w różnej odległości od pól tarcz, wyznaczają poziom trudności. Na początku należy ustalić punktacje dla poszczególnych kolorów planszy. Gra uczy koncentracji, kształtuje koordynację ruchową, w tym refleks i zwinność.

Twister48 115x300 cm - Nasze twistery​ posiadają aż dwa razy więcej pól ​niż klasyczna wersja gry! Twister48+4 to jeszcze inne ułożenie pól, co zmienia taktykę i urozmaica zabawę. Umożliwia to zabawę większej grupie naraz niż w przypadku małego Twistera.

Kalkulator 150x190 cm - Jest to gra matematyczna. Stanowi doskonałą pomoc edukacyjną przy pierwszych krokach w nauce liczb, zasad działań czy też równań. Zadaniami na planszy mogą być różne obliczenia, np. prowadzący podaje liczbę (np.100), a zadaniem uczestnika jest skoczyć po polach kalkulatora aby otrzymać ten wynik np. (10x10).
Pojedynek Gracze walczą jeden na jednego lub grupa przeciwko grupie. Gracz wyskakuje na kalkulatorze dowolną liczbę. Przeciwnik musi skakać po odpowiednich polach z cyframi i działaniami tak by uzyskać wskazany wynik. Następnie zamieniają się rolami. Dla utrudnienia można wyznaczyć określone polecenie. Przykładowo wynik musi być skutkiem: mnożenia, dodawania, odejmowania czy dzielenia. Data Drużyna losuje karteczkę z zadaniem. Na kartce wypisane są znane daty historyczne, bądź znane liczby czy daty z życia szkoły, klasy itp. Gracz musi w przeciągu 9 sekund od odczytania pytania wyskoczyć datę, czy też liczbę na kalkulatorze. Przykładowo: data Bitwy Pod Grunwaldem, dzisiejsza data, swoje urodziny itp. Wygrywa drużyna, która ma najlepszą pamięć jak i potrafi to działanie na kalkulatorze zaprezentować.

Alfabet korale 250x530 cm - gra w Alfabet, szczególnie ceniona jako przyjemna forma zajęć dydaktycznych z języka polskiego w pierwszych klasach. Stwarza szerokie możliwości do lepszego opanowania: alfabetu, słowotwórstwa, zasad gramatyki, ortografii i wielu innych!

Zegar paw 310x310 cm - Zegar w kształcie pawia, warianty gier przeróżne!  Policz minuty: Uczestnik zabawy porusza się w dowolny sposób (np. skacząc na jednej nodze) po kolorowych polach, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Kiedy się zatrzymuje, druga osoba musi policzyć i podać o ile minut się przesunął.

Status projektu

Zweryfikowany pozytywnie

Komentarz

Po ponownym przeanalizowaniu wniosku i zmianie miejsca realizacji projektu projekt został dopuszczony do głosowania.

Załączniki