Opis projektu
Projekt polega na zakupie przez miasto usługi udostępnienia mieszkańcom 4 rowerów towarowych, służących do przewozu towarów przez okres marzec-grudzień (10 m-cy). Rowery będą udostępnianie kolejnym zgłaszającym się (po 1 w każdym okręgu) na ustalony z góry okres np. 2 tygodni. Dostawą rowerów wraz z niezbędnymi akcesoriami i zabezpieczeniami, ich serwisowaniem, przekazywaniem z rąk do rąk i zarządzaniem systemem rezerwacji zajmować będzie się zewnętrzna firma, wyłoniona w postępowaniu. W związku z tym, że za wykonywanie usługi odpowiadać będzie wybrana w postępowaniu firma, brak potrzeby wskazywania miejsca przechowywania rowerów - w trakcie wypożyczeń będą one przechowywane przez mieszkańców, zaś w przerwach - przez firmę świadczącą usługę. Rowery będą mogły być także wykorzystywane w imprezach dzielnicowych. Tego rodzaju projekty są również bardzo popularne na świecie, jako przykład można przytoczyć system wypożyczalni rowerów działający w Wiedniu w dzielnicy Seestadt Aspern czy hamburski projekt Hannah. Rowery towarowe doskonale nadają się także do wypoczynku w gronie rodziny.Doświadczenia wspomnianych miast pokazują, że udostępnienie rowerów towarowych jest dużą atrakcją dla mieszkańców, rowery są chętnie wypożyczane i stanowią samoistną reklamę zrównoważonego transportu.
Babboe Curve-E - trójkołowy rower towarowy. Posiada ławki z pasami bezpieczeństwa przeznaczone do przewozu dzieci (4 miejsca). Maksymalna ładowność skrzyni wynosi 100 kg, zaś maksymalna ładowność tylnego bagażnika to 25 kg. Przy wykonywaniu manewru skręcania należy uwzględnić szeroki promień skrętu roweru. Rowery wyposażone w system wspomagania elektrycznego mogą być używane z wyłączonym systemem wspomagania. Rower przeznaczony jest do prowadzenia przez osobę o wadze do 100 kg.
W Bydgoszczy: Koszt całego zadania to 300 tysięcy złotych. Zakup rowerów i przygotowanie wypożyczalni to koszt ok. 170 tysięcy, reszta pieniędzy przeznaczona została na ubezpieczenie, magazynowanie i serwis.
Babboe City-E - dwukołowy rower ze wspomaganiem elektrycznym posiada bardzo bezpieczną skrzynię ładunkową z zaokrąglonymi rogami. Doskonała geometria konstrukcji pozwala na wygodne poruszanie się w ruchu miejskim i odpowiada zarówno osobom niższym, jaki i o dużym wzroście, jednak waga rowerzysty nie powinna przekraczać 100 kg. Rower jest bardzo stabilny w trakcie jazdy dzięki dobremu wyważeniu i nisko położonemu środkowi ciężkości. Nie należy przekraczać dopuszczalnych ładowności roweru, które wynoszą 80 kg w przypadku skrzyni ładunkowej i 25 kg na bagażniku. Przewóz dzieci możliwy jest w skrzyni ładunkowej na przeznaczonej do tego celu ławeczce (2 miejsca).
http://babboe.pl/babboe-polska-kontakt