Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 46

46. usystematyzowanie ruchu na końcowym odcinku Armii Krajowej – konkretnie skrzyżowaniu Armii Krajowej / Jana Kochanowskiego / Juliusza Słowackiego


Lokalizacja

skrzyżowanie Armii Krajowej / Jana Kochanowskiego / Juliusza Słowackiego

Opis projektu

Propozycja dotyczy usystematyzowania ruchu na końcowym odcinku Armii Krajowej – konkretnie skrzyżowaniu Armii Krajowej / Jana Kochanowskiego / Juliusza Słowackiego.
Pomysł przedstawiam w 3 wariantach:
1. Wariant minimum:
Wyniesienie przejść dla pieszych w ciągu ul. Jana Kochanowskiego przy skrzyżowaniu z ul Armii Krajowej.
2. Wariant pośredni / moim zdaniem dużo lepszy:
Wyniesienie skrzyżowania ulic Armii Krajowej / Jana Kochanowskiego
3. Wariant maximum / optymalny
Wykonanie ronda na skrzyżowaniu Armii Krajowej / Jana Kochanowskiego / Juliusza Słowackiego. Skrzyżowanie jest duże i posiada niepotrzebną wyspę, a wykonanie w tym miejscu ronda – bardzo usprawniłoby i unormowałoby ruch.

Przyczyna powstania pomysłu:
Znaczna część kierowców jadących z Gdyni do Gdańska upraszcza sobie przejazd przez Sopot jadąc ul. Armii Krajowej i nie stoi na światłach na al. Niepodległości.
Ograniczenie prędkości na Armii Krajowej wynosi 30 km/h.
Na ostatnim odcinku, po minięciu wyniesionego przejścia dla pieszych na wysokości ul. Mikołaja Kopernika – kierowcy rozpędzają się i gnają (znacznie powyżej dopuszczalnej prędkości) aż do ul. Reja gdzie znajduje się wyniesione skrzyżowanie, przez co ten odcinek stał się najbardziej niebezpieczny na całej ulicy. Do tego bardzo często kierowcy wyprzedzają stający za skrzyżowaniem autobus – co powoduję dodatkowe niebezpieczeństwo.
Na tym odcinku w przeciągu roku zginął już 1 pies i 1 kot .
Skrzyżowanie w/w ulic jest punktem komunikacyjnym dla dzieci idących do/z Przedszkola Nr1 przy ul Jana Kochanowskiego oraz SP Nr.1 przy ul Bocznej.
Dodatkowo po przebudowie  ścieżki rowerowej wraz z wyniesieniem przejścia dla pieszych i rowerów wzdłuż ul Armii Krajowej przy skrzyżowaniu z Jana Kochanowskiego – włączenie się do ruchy jadąc od strony Al. Niepodległości jest bardzo utrudnione. Zatrzymując się przed ścieżką / przejściem – nie widać nadjeżdżających aut, zaś stając na ścieżce – widać nadjeżdżające auta, ale często długo się czaka, gdyż wszystkie auta pędzą (natężenie ruchu jest bardzo duże) zaś blokuje się wtedy przejście dla pieszych i ścieżkę rowerową. Powoduje to nieraz niezadowolenie pieszych, a zwłaszcza rowerzystów! Spowolnienie nadjeżdżających aut umożliwiłoby sprawniejsze włączanie się  do ruchu w tym miejscu i podniosło bezpieczeństwo całego skrzyżowania.

Status projektu

Zweryfikowany negatywnie na etapie oceny merytorycznej

Uzasadnienie

Skrzyżowanie jest po przebudowie, kolejna przebudowa to niegospodarność. Ostatni remont wykonano z wykorzystaniem środków unijnych wymaga zachowania trwałości projektu.