Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 140

140. Darmowa komunikacja miejska dla rodziców sopockich dzieci, a NIE TYLKO dla rodzin 3+


Lokalizacja

Teren całego miasta

Opis projektu

Rodzice przynajmniej trójki dzieci mogą korzystać z komunikacji miejskiej w Sopocie za darmo. Takie prawo powinni mieć także rodzice dwojga lub tylko jednego dziecka. Ta forma pomocy dla sopockich rodzin będzie zachęcać do korzystania z komunikacji publicznej w imię dbałości o środowisko naturalne oraz zmniejszenie korków w mieście.

Niestety w Sopocie w przeciwieństwie do wielu innych miast w Polsce nie można korzystać z darmowej komunikacji miejskiej ze względu na nieprzychylny stosunek władz do tego projektu, mimo, że wedle szacunków już ponad połowa mieszkańców jeździ za darmo. To dzieci, młodzież oraz seniorzy. Ci zaś z Sopocian, którzy w największym stopniu korzystają z własnych samochodów prawa do darmowej komunikacji miejskiej nie mają.
Zgłoszony parę lat temu do budżetu obywatelskiego projekt wprowadzenia darmowej komunikacji dla wszystkich Sopocian nie został poddany pod głosowanie mieszkańcom jako zbyt drogi. Dlatego w tym roku został on ograniczony jedynie dla rodziców. By uniknąć sytuacji, gdy rodzina wielodzietna jedzie na wycieczkę autobusem za darmo, a innym rodzicom bardziej opłaca się skorzystać z samochodu niż płacić za bilet autobusowy.

W Sopocie zameldowanych jest około 5000 dzieci. Z czego duża część to dzieci wychowujące się w rodzinach wielodzietnych. Szacując ich liczbę na 2 tysiące, projekt może dotyczyć rodziców pozostałych ok. 3 tyś. dzieci. Uwzględniając rodziny posiadające dwójkę dzieci, dzięki realizacji projektu, skorzystałoby z niego ok. 2 tyś sopockich rodziców. Większość z nich nie korzysta z komunikacji miejskiej i nie wykupuje biletów miesięcznych, więc obniżenie przychodów ze sprzedaży biletów w przypadku realiziacji projektu powinno zamknąć się w 100 tyś złotych.

Status projektu

Zweryfikowany negatywnie na etapie oceny merytorycznej

Uzasadnienie

Katalog ulg powinien być zgodny na terenie całego Trójmiasta, aby uniknąć chaosu w cenach biletów. Wymaga wspólnej decyzji 3 miast.