Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 157

157. Autobus ewakuacyjny, na co dzień wożący sopockie dzieci i seniorów.


Opis projektu

W związku z zagrożeniem wojennym ze strony Rosji, oddalonej od Sopotu o 68 km miasto Gmina Sopot winna dysponować przynajmniej jednym autobusem. Obecnie nie posiada ani jednym pojazdem tego typu. W przypadku zagrożenia miasto zdane jest na wynajem co w sytuacji kryzysowej może być niemożliwe.

Na co dzień autobus służyłby do organizacji przewozów dzieci z sopockich szkół na wycieczki, wyjazdy na basen itp.

Codziennie dzieci z którejś z sopockich szkół  dowożone są autobusem na basen. Cena wynajmu autokaru za dzień to około 1000 zł. Autokar 30 osobowy można kupić już za 120 tyś złotych. A zatem biorąc pod uwagę koszty użytkowania i wynagrodzenie kierowcy zakup miejskiego autobusu zwróci się już po trzech czterech latach.

Jednocześnie będzie mógł obsługiwać inne miejskie imprezy, przewóz oficjalnych gości, przewóz seniorów itd. Gdyby żadna  miejskich instytucji nie korzystaać pojazdu możliwe jest także jego komercyjny wynajem.

Cena pięcioletniego autobusu wyposażonego w 30 miejsc to ok 120 000 zł, nowe zaś autobusy kosztują ok 400 000 zł

Status projektu

Zweryfikowany negatywnie na etapie oceny merytorycznej

Uzasadnienie

Gmina Miasta Sopotu posiada list intencyjny z Przedsiębiorstwem Komunikacji Autobusowej w Gdyni ws wynajmu autobusów na potrzeby zarządzania kryzysowego i ochrony ludności. Tym samym kupno i utrzymywanie autobusu i kierowcy tylko dla celów zarządzania kryzysowego jest nieuzasadnione ekonomicznie.