Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 42

42. Przebudowa ciągu pieszego łączącego przystanek SKM Kamienny Potok z ul. Mazowiecką (warsztat RYŚ) na ciąg pieszo-rowerowy


Lokalizacja

odcinek pomiędzy węzłem integracyjnym Sopot Kamienny Potok a ul.Mazowiecką  - warsztat RYS

Opis projektu

W stanie istniejącym na terenie węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok ruch rowerowy wyprowadzany jest (zdjęcie)  w kier. ciągu pieszego zlokalizowanego wzdłuż ogrodzenia terenu kolejowego. Ciąg ten ma długość ok. 160m i kończy się na drodze dojazdowej do warsztatu RYŚ .  Jest to droga gminna prawdopodobnie wewnętrzna. Sam ciąg pieszy  położony jest w cześci na terenie kolejowym ale utrzymywany jest przez UM Sopot - sprzątenie i oświetlenie czyli jest umowa pomiędzy  UM  a  PKP Nieruchomości.  
Zakres inwestycji
-  rozbiórka istniejącej nawierzchni z kostki wibroprasowanej
-  wykonanie nowej podbudowy z kruszywa łamanego lub stabilizacji  - chodzi aby podnieść teren ok 10cm  aby uciec od korzeni drzew które  podnoszą nawierzchnię
-  wykonanie obrzeży
-  ew  poniesienie ogrodzenia terenu kolejowego
-  poniesienie studni kanalizacji deszczowej
-  przestawienie słupów oświetlenia
-  podcięcie krzewów
-  wykonanie palisadny z prefabrykowanych elementów betonowych  z uwagi na konieczność  niewielkiego podcięcie skarpy
-  wykonanie nowej nawierzchni - zakładam rozbieralnej w wykorzystaniem materiału z rozbiórki istniejącej nawierzchni
-  wykonanie oznakowania
W jednym miejscu CPR  będzie szerszy   (teren miasta)  z  uwagi na drzewo  którego nie chcemy wycinać

Podstawą wykonania w/w prac będzie projekt którego wartość szacuje na  20 000 zł  wraz z mdcp
Projekt będzie musiał być  uzgodniony i zatwierdzony   przez   PKP Nieruchomości    - pan Andrzej Włodarski
a przed tym uzgodniony przez
-   Zakład Lini Kolejowych   - pan Leszek Lewiński
-   PKP Energetyka    - Sopot ul. Jana z Kolna  - pan Formela
-   TK TELEKOM
-   PKP TELKOM

Inwestycja leży na terenie PKP  oraz  terenie miasta   - patrz zalącznik graficzny
Wartość prac budowlanych szacuje na 200 000 zł

Status projektu

Zweryfikowany negatywnie na etapie oceny merytorycznej

Uzasadnienie

Zgodnie z Zasadami Sopockiego Budżetu Obywatelskiego w przypadku zadań o charakterze inwestycyjnym (polegających na wytworzeniu nowych środków trwałych) lokalizacja projektu powinna umożliwiać korzystanie z niej wszystkim mieszkańcom miasta. Grunt wskazany przez wnioskodawcę musi:
1) stanowić własność Gminy Miasta Sopotu,
2) stanowić własność spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej, pod warunkiem uzyskania przez wnioskodawcę zgody właściciela na dysponowanie terenem i jego deklaracji dotyczącej ponoszenia kosztów bieżącego utrzymania.
3) być w użytkowaniu wieczystym spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej pod warunkiem uzyskania przez wnioskodawcę zgody użytkownika wieczystego na dysponowanie terenem i jego deklaracji dotyczącej ponoszenia kosztów bieżącego utrzymania (zał. nr 6 do niniejszej uchwały).
Niestety, przedmiotowy projekt zakłada realizację na terenach będących własnością PKP.