Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 4

4. Języki obce - dodatkowe zajęcia z języków obcych w szkołach podstawowych (SP nr 1, SP nr 7, SP nr 8 i SP nr 9)


Lokalizacja

Wszystkie publiczne szkoły podstawowe w Sopocie.

Opis projektu

Projekt polega na organizacji dodatkowych zajęć z języków obcych (angielski, niemiecki, hiszpański lub włoski) w publicznych szkołach podstawowych w Sopocie.

Założenia:
1. Ważność nauki języków obcych: uznaje się, że nauka języków obcych jest kluczowa dla rozwoju osobistego, zawodowego i społecznego uczniów.
2. Równy dostęp: projekt zakłada zapewnienie równego dostępu do nauki języków obcych dla wszystkich uczniów, niezależnie od ich statusu finansowego czy pochodzenia.
3. Zwiększenie atrakcyjności edukacji: poprzez wprowadzenie różnorodnych metod nauczania języków obcych, projekt ma na celu zwiększenie atrakcyjności edukacji dla uczniów.
4. Przygotowanie do globalnego rynku pracy: zrozumienie i biegła komunikacja w językach obcych są kluczowe dla uczniów, którzy planują kariery w globalnym rynku pracy.
5. Rozwój umiejętności międzykulturowych: nauka języków obcych może także przyczynić się do rozwijania umiejętności międzykulturowych i tolerancji.
Działania:
1. Dofinansowanie zajęć z języków obcych w szkołach podstawowych: zatrudnienie lektorów ze szkół językowych.
2. Szkolenia dla Nauczycieli: ważne jest zapewnienie nauczycielom odpowiedniego wsparcia i szkoleń, aby mogli skutecznie nauczać języków obcych. Większy nacisk na praktykę i konwersacje.
3. Monitoring i Ocena: istotne jest monitorowanie postępów uczniów oraz ocena skuteczności działań podejmowanych w ramach projektu.

Komu będzie służył?
1. Uczniowie: Zapewni im lepsze możliwości rozwoju osobistego i edukacyjnego poprzez zdobycie kompetencji językowych.
2. Nauczyciele: Umożliwi im profesjonalny rozwój poprzez szkolenia oraz dostęp do nowoczesnych  metod nauczania.
3. Społeczność lokalna: Poprawa umiejętności językowych w społeczności może przyczynić się do lepszej komunikacji między ludźmi różnych narodowości oraz współpracy międzynarodowej.
4. Pracodawcy: Uczniowie, którzy zdobędą umiejętności językowe, będą bardziej atrakcyjni na rynku pracy, co może przynieść korzyści firmom lokalnym, działającym na arenie międzynarodowej.

Projekt taki miałby na celu wsparcie rozwoju kompetencji językowych uczniów, co może mieć pozytywny wpływ na ich przyszłość oraz społeczność jako całość.




Status projektu

Zweryfikowany pozytywnie