Opis projektu
Przylesie bardzo cierpi na deficycie miejsc do legalnego parkowania. W niektórych częściach osiedla zaparkowanie graniczy z cudem, dlatego proponuje się wytyczenie dodatkowych miejsc na końcu ulicy tuż przed lasem i drogą do sanatorium. Wzdłuż ulicy jest jeszcze przestrzeń do wygospodarowania wielu miejsc bez konieczności stosowania rewolucyjnych rozwiązań. Wzdłuż samej ulicy i między drzewami.
Bywają sytuacje że mieszkańcy ostatnich bloków wzdłuż ulicy podjeżdżając późnym wieczorem pod domy nie mają ani jednego wolnego miejsca do zaparkowania, ponieważ parkingi pod ich blokami są zajęte przez samochody mieszkańców wieżowców. Pozostaje albo wrócić pół kilometra w dół ulicy do pierwszych wolnych miejsc albo zaryzykować parkowania w miejscach niedozwolonych, zajmując koperty, zastawiając sąsiadów, czyjeś garaże lub dojazdy do wiat śmietnikowych czy nawet drogi pożarowe do budynków.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego przy ul. 23 marca 110 dysponuje przed swoją posesją znacznym poboczem z rezerwą terenową gdzie mogłyby znaleźć się buforowe miejsca postojowe dla najbliższych mieszkańców. Miejsce wystarczająco mało atrakcyjne dla mieszkańców wieżowców z uwagi na odległość, żeby były przez nich zajmowane. Jednocześnie atrakcyjne dla spacerowiczów chcących zatrzymać się przed wejściem do lasu. A przede wszystkim przynoszące ulgę dla mieszkańców czterokondygnacyjnych budynków od pętli autobusowej w górę ulicy. Każda możliwa ilość miejsc nas Przylesiu jest na wagę złota, a w tej właśnie lokalizacji są to najtańsze do wygospodarowania miejsca. Nie wymagające hal podziemnych, omijające zadrzewienia nawet te niedawno nasadzone bez spójnej koncepcji z parkingami, wpisujące się w ulicę, w jej charakter, a nawet bez dróg manewrowych bo wzdłuż jezdni ulicy.
Niewielkim kosztem, relatywnie najniższym możliwym. Wytyczenie miejsc będzie wymagało dodanie lub przełożenie fragmentów chodnika istniejącego, czasami przesunięcia linii ogrodzenia we właściwe miejsce, a także wyłożenie właściwych wytyczonych miejsc postojowych oraz ich krawężników. Szacunkowo 20 dodatkowych miejsc postojowych na kilka lat może rozwiązać problem w tej części osiedla, lub rozładować nieco problem w jego centrum. Z cała pewnością wyczerpując ekonomiczne możliwości parkingowe na samym końcu ulicy. Przesuwając trzy hydranty o kilka metrów można wygospodarować kolejne 3 miejsca.
Dodatkowo brak utwardzonego dojścia od śmietnika na posesji 98 do jezdni utrudnia odbiór odpadów - proponuje się takie przy okazji inwestycji. Również dodatkowo między wyniesionymi przejściami dla pieszych odcinek jest na tyle długi, że pozwala bardzo mocno rozpędzić pojazdy więc proponuje się próg zwalniający żeby wyeliminować tą notoryczną praktykę.
Wszystkie proponowane miejsca zostały zweryfikowane w rzeczywistym terenie po sprawdzeniu odległości między oświetleniem ulicznym drzewami i istniejącą infrastrukturą.
Wszystkie tereny jakie obejmuje inwestycja należą do miasta lub są publicznie dostępne - spełniają warunek.