Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 121

121. Elektroniczny Urząd Miasta Sopotu - którego zabrakło podczas pandemii. Technologiczna rewolucja w urzędzie, która musi nastapić.


Opis projektu

Stworzenie aplikacji pozwalającej na realne funkcjonowanie elektronicznej skrzynki podawczej w Urzędzie Miasta Sopotu, pozwoli mieszkańcom na przekazywanie dowolnych dokumentów do urzędu bez konieczności fizycznego stawiennictwa
  
Obecnie funkcja ta dostępna jest w szczątkowej formie, której standard znacząco odbiega od współczesnych możliwości technologicznych. W ramach projektu przewidziane jest stworzenie miejskiego oprogramowania pozwalającego na uwierzytelnianie komunikacji z urzędem    za pomocą ogólnopolskiego systemu Profil Zaufany.

W skutek pandemii Coronavirusa jaskrawo przekonaliśmy się iż elektroniczne rozwiązania stosowane w Urzędzie Miasta Sopotu nie pozwalają na realne korzystanie z urzędu.

Koszt projektu Elektroniczny Urząd Miasta Sopotu zależy od  stopnia chęci do elektronizacji funkcji urzędowych. Wydatek 500 tyś złotych pozwoli na wprowadzenie gruntownych zmian w wymiarze elektronicznej komunikacji z urzędem. Przy tej stawce możliwe jest też stworzenie systemu uwierzytelnionego głosowania przez obywateli w ramach konsultacji społecznych. W ten sposób przeprowadzone konsultacje pozwalają  w wiarygodny sposób poznać wolę wyborców. Możliwe jest też stworzenie systemu do zdalnego głosowania przez radnych, co w przypadku sytuacji nadzwyczajnych może okazać się jedynym sposobem na zabezpieczenia działania systemu politycznego w Sopocie.

Status projektu

Zweryfikowany negatywnie na etapie oceny merytorycznej

Uzasadnienie

Projekt w trakcie realizacji.