Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 27

27. "Jestem, czuję, rozumiem" – kampania profilaktyki zdrowia psychicznego młodych


Lokalizacja

Lokalizacja: projekt ogólnomiejski
Współpraca: psycholodzy, psychiatrzy i socjolodzy; opracowanie scenariuszy zajęć i wszelkich materiałów drukowanych i online

Opis projektu

Przedmiotem wniosku jest przeprowadzenie szerokiej kampanii profilaktyki zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży na rzecz zwiększenia świadomości społecznej w zakresie problematyki zdrowia psychicznego oraz poprawy zdrowia i jakości życia osób z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzin. Kampania ma na celu oswojenie najmłodszej społeczności sopockiej z tematem przechodzenia kryzysów i problemów psychicznych, przełamanie stereotypów dotyczących osób z zaburzeniami i chorobami psychicznymi oraz uświadomienie o profilaktyce i metodach leczenia, w szczególności depresji. Zadaniem akcji jest również edukacja młodych Sopocian w obrębie poczucia własnej wartości, szukania tożsamości, budowania relacji, radzenia sobie ze stresem i okazywaniem emocji.

Działania:

• wykłady oraz warsztaty dla dzieci i młodzieży nt. depresji oraz innych zaburzeń i chorób psychicznych prowadzone adekwatnie do wieku / nagrywane i dostępne również w wersji online
• krótkie spoty poruszające zagadnienia z zakresu zdrowia psychicznego nagrane z perspektywy osoby chorej, członka rodziny, lekarza rodzinnego, psychologa i psychiatry dostępne na stronie UM w Sopocie i w miejskich mediach społecznościowych do szerokiego upowszechniania
• wykłady oraz warsztaty dla dzieci i młodzieży nt. poczucia własnej wartości, szukania tożsamości, radzenia sobie ze stresem, okazywania emocji i budowania relacji prowadzone adekwatnie do wieku / nagrywane i dostępne również w wersji online (starsze dzieci uczyłyby się o poczuciu umiejscowienia kontroli, wartości porażki, drodze do sukcesu utkanej z upadków, budowaniu relacji i postrzeganiu rywalizacji itp.; młodsze zaznajamiałyby się z nazywaniem i odróżnianiem emocji oraz ich okazywaniem, a także radzeniem sobie ze złością, lękiem i niepewnością w społecznie akceptowalny, przyjazny sposób)
• krótkie spoty poruszające zagadnienia z zakresu wymienionego w poprzednim punkcie dedykowane starszym dzieciom dostępne na stronie UM w Sopocie i w miejskich mediach społecznościowych do szerokiego upowszechniania
• seria plakatów (drukowanych, ale przede wszystkim w wersji online do szerokiego udostępniania w mediach społecznościowych) ze zdjęciami dzieci i młodzieży prezentujące różne oblicza depresji (np. uśmiechnięte spokojne dziecko i zdenerwowany nastolatek), samotność, problemy w szkole i w domu, „bullying”, cyberprzemoc wśród rówieśników wraz z kontaktami pomocowymi i odnośnikiem do szerszych materiałów dostępnych online
• poradnik profilaktyki zdrowia psychicznego młodych drukowany (i w wersji online) przekazywany do sopockich szkół, Domu Dziecka „Na Wzgórzu”, MDK Sopot i innych podobnych placówek, rozdawany na wydarzeniach dedykowanych młodym przygotowany adekwatnie do wieku (dla młodszych dzieci dedykowana wersja z tematycznymi kolorowankami, afirmacjami i zagadkami)
• alternatywnie dodatkowo: punkt kryzysowego wsparcia zdrowia psychicznego – bezpłatne konsultacje z psychologiem, psychoterapeutą i psychiatrą dla dzieci i młodzieży / możliwość konsultacji online
• alternatywnie dodatkowo: wybranie jednego miesiąca na kumulację działań profilaktyki zdrowia psychicznego młodych np. czerwiec z początkiem akcji w postaci dużego wydarzenia w „Dniu Dziecka”
• alternatywnie dodatkowo: współpraca z wybranym influencerem w mediach społecznościowych, który byłby ambasadorem i twarzą kampanii

Grupa docelowa: dzieci i młodzież z Sopotu

Status projektu

Zweryfikowany pozytywnie